Učitelé, přinášíme vám skvělou novinku – Psaní Hravě 2.0 je tady! Tato aktualizace nabízí inovativní prvky, které z tréninku psaní všemi deseti udělají ještě zábavnější a efektivnější aktivitu pro vaše žáky. Nový motivační systém podpoří díky sbírání zkušenostních bodů (ZK), hvězdiček a odměn za pravidelný trénink žáky v rozvoji dovedností, které jsou nezbytné nejen pro psaní, ale i pro práci s moderními technologiemi.
A to nejlepší? Funkce pracují za vás. Systém automaticky zaznamenává pokroky žáků, uděluje hvězdičky a odměny, takže jako učitelé nemusíte nic složitě nastavovat ani sledovat – vše máte přehledně v aplikaci.
Více o novinkách se dočtete v našem podrobném článku ZDE. Nyní se podívejme na konkrétní tipy, jak můžete nové prvky využít ve výuce a motivovat žáky k pravidelnému tréninku.
Obsah článku
- Co je nového v Psaní Hravě 2.0?
- Jak využít nové motivační prvky ve výuce?
- Využití s přesahem
- Závěrečný souhrnný přehled
Co je nového v Psaní Hravě 2.0?
Nová verze kurzu přináší kompletní motivační systém, který propojuje sbírání zkušenostních bodů, denní a týdenní odměny a postup po hodnostech. Tyto funkce udrží žáky zapojené, motivované a připravené zlepšovat se každým dnem.
Klíčové prvky nového systému:
- Sbírání hvězdiček za výkon ve hrách.
- Denní odměny za 10 minut tréninku.
- Týdenní odměny za nepřerušený trénink po dobu 7 dnů.
- Sbírání ZK pro zvyšování herní hodnosti
- Postup po hodnostech od „Začátečníka“ až po „Titána“.
Tyto prvky poskytují okamžitou zpětnou vazbu a motivaci, kterou žáci potřebují pro pravidelný a smysluplný trénink.
Jak využít nové motivační prvky ve výuce?
1. Sbírání hvězdiček během hry
Co funkce přináší: Systém automaticky hodnotí výkon žáků pomocí hvězdiček, které odrážejí jejich přesnost psaní. Žák okamžitě ví, jak si vede, což ho motivuje k lepším výsledkům bez nutnosti zásahu učitele.
Využití ve výuce:
- Vizualizace pokroku: Hvězdičky okamžitě ukazují, jak si žák vede, což poskytuje skvělou zpětnou vazbu.
- Motivace k precizní práci: Učitel může nastavit cíle, kolik hvězdiček mají žáci nasbírat za týden, což motivuje k pečlivějšímu tréninku. Systém sám určuje počet hvězdiček na základě výkonu žáka.
- Soutěže a tabule úspěchů: Pořádejte soutěže mezi žáky nebo třídami, kde se budou srovnávat na základě dosažených hvězdiček, a vytvářejte tabule úspěchů, které budou sledovat jejich pokroky.
- Práce s chybami: Nechte žáky analyzovat své hry a hledat, co mohou zlepšit. To podporuje kritické myšlení a samostatnost. Systém automaticky zaznamená chyby, takže můžete analyzovat spolu s žáky.
2. Denní odměna za 10 minut tréninku
Co funkce přináší: Automaticky motivuje žáky k pravidelnému tréninku. Žákům se po každém splněném tréninku připíše odměna, aniž by učitel musel cokoli nastavovat nebo kontrolovat. To podporuje pravidelnost a budování pozitivních návyků.
Využití ve výuce:
- Motivace k pravidelnosti: Denní odměny mohou být součástí domácího úkolu nebo školního tréninku. Žáci se budou těšit na další trénink – vy nemusíte nic připravovat, systém odměňuje za vás.
- Ranní rozcvička na klávesnici: Krátký trénink na začátku hodiny motivuje žáky a zlepšuje jejich soustředění. Denní odměna se automaticky připíše po splnění úkolu.
- Využití jako přestávková aktivita: Žáci mohou trénovat i během přestávek, což je zabaví a zároveň učí. Denní odměnu si vyzvednou jednoduše během hry.
3. Týdenní odměna
Co funkce přináší: Funkce automaticky sleduje nepřerušený trénink žáků a po splnění sedmidenní hry nabídne odměnu. Žáci se učí, že pravidelnost se vyplácí, což je učí vytrvalosti i mimo psaní. Učitelé nemusí sledovat, kdo plní týdenní tréninky – systém to zvládne sám.
Využití ve výuce:
- Podpora vytrvalosti: Učitelé mohou vyhlašovat týdenní výzvy, které podpoří vytrvalost žáků. Ti, kdo splní týdenní cíl, mohou být po sedmi dnech odměněni. Díky týdenní odměně se žáci dostanou k psaní i o víkendu a tak se trénink psaní stane součástí i jejich mimoškolního času. Díky tomu mohou kurzem postupovat rychleji.
- Týdenní plány: Naplánujte výuku tak, aby žáci sbírali odměny při vyučovací hodině, což bude završení jejich snahy.
- Učitelé jako vzory: Přidejte se k výzvám a porovnávejte své pokroky se žáky. To je skvělý způsob, jak žáky ještě více motivovat.
4. Sbírání zkušenostních bodů (ZK)
Co funkce přináší: Automaticky sleduje výkon a pokrok žáků a přidává jim zkušenostní body. Žáci vidí své zlepšení, což zvyšuje jejich sebevědomí a motivuje je pokračovat v tréninku. Pro učitele je to užitečný nástroj k sledování růstu a pokroku každého žáka, bez nutnosti ručního sledování výsledků.
Využití ve výuce:
- Osobní pokroky a sebedisciplína: Sledujte, jak se žáci zlepšují, a dávejte jim zpětnou vazbu na základě nasbíraných zkušenostních bodů. Žáci mají jasný přehled o svém pokroku přímo na svém profilu, což je motivuje k dalšímu tréninku.
- Rovnováha mezi zábavou a učením: Trénink v rámci herních aktivit v Psaní Hravě spojuje učení se zábavou. Žáci tak přirozeně a rádi trénují, což napomáhá ke zlepšení jejich soustředění a dovedností.
5. Postup po hodnostech
Co funkce přináší: Automaticky odměňuje žáky za dosažený pokrok hodnostmi, což vizuálně ukazuje jejich růst a úspěchy. To motivuje k dalšímu tréninku a udržuje žáky zapojené. Hodnosti v aplikaci dávají jasný cíl, který žáci mohou sledovat a dosahovat.
Využití ve výuce:
- Výzvy na úrovně: Organizujte výzvy ve třídě, kde se žáci budou snažit dosáhnout vyšších hodností. Můžete uspořádat soutěže, kdo dosáhne vyšší úrovně nejrychleji.
- Vizuální motivace: Vytvořte ve třídě tabuli s grafem hodností a sledujte, jak se žáci přibližují ke svým cílům. Tento prvek žáky motivuje a zapojuje je do procesu učení.
- Ocenění a diplomy: Připravte drobné odměny nebo diplomy za dosažení určitých hodností. Tato symbolická ocenění pomáhají žákům sledovat jejich úspěchy a dávají jim pocit, že jejich úsilí má smysl.
Hravé a motivační prvky jako hvězdičky, úrovně a odměny jsou klíčové k udržení žáků aktivních a zapojených do tréninku, což potvrzují i samotní učitelé, kteří program využívají.
Ing. Adam Ferencz z Gymnázia Havlíčkův Brod říká:
„Pro výuku psaní všemi deseti jsem hledal nástroj, který by maximálně zapojil hru a zároveň byl atraktivní pro děti. Bylo pro mne důležité, abych mohl hodnotit nejen jejich výkon, ale také úsilí. Program Psaní Hravě, který poskytuje detailní data o pokroku a tréninku dětí, umožnil mi toto hodnocení provést snadno a pro děti byl velkou motivací, díky herním prvkům jako jsou hvězdičky, korunky, medaile a různé úrovně.“
Využití s přesahem
Psaní Hravě 2.0 motivuje k rozvoji dovedností, jako jsou sebekontrola, vytrvalost a týmová spolupráce, které žáci mohou aplikovat i v jiných předmětech a aktivitách.
Využití ve výuce:
- Rozvoj sebekontroly a vytrvalosti: Pravidelný trénink posiluje sebedisciplínu žáků, kterou mohou uplatnit i v dalších oblastech jejich vzdělávání.
- Mezipředmětové využití: Trénink psaní na klávesnici lze propojit s výukou jazyků, programováním nebo komunikací s AI, kde rychlé a přesné psaní usnadňuje práci.
- Týmové výzvy a rozvoj spolupráce: Žáci mohou pracovat v týmech a sbírat zkušenostní body společně, což podporuje týmového ducha a spolupráci ve třídě.
Závěr
Zapojte se do Psaní Hravě 2.0 a zjistěte, jak mohou tyto nové motivační prvky přinést více zábavy, efektivity a smysluplnosti do vaší výuky! Registrovat školní účet zdarma můžete na www.psanihrave.cz/skoly.
Chci zapojit motivaci s Psaní Hravě 2.0